KOLIKO BI NAM POMOGLO KADA BI ZNALI KADA ĆE ISUS DOĆI?


A o vremenima i trenucima nije, braćo, potrebno pisati vam. Ta i sami dobro znate da Dan Gospodnji dolazi baš kao kradljivac u noći. Dok još budu govorili: »Mir i sigurnost«, zadesit će ih iznenadna propast kao trudovi trudnicu i neće umaći. Ali vi, braćo, niste u tami, da bi vas Dan mogao zaskočiti kao kradljivac: ta svi ste vi sinovi svjetlosti i sinovi dana. Nismo doista od noći ni od tame. Onda i ne spavajmo kao ostali, nego bdijmo i trijezni budimo1 Solunjanima 5, 1-6

Kako se bližimo kraju liturgijske godine (iduće nedjelje je posljednja nedjelja crkvene godine, Nedjelja Krista Kralja), tako su naše misli usmjerene na ono što će se dogoditi na kraju vremena, na Kristov ponovno dolazak.

Kad se govori o Drugom Kristovom dolasku, jedna stvar je oduvijek zaokupljanja kršćane. Kada će se to dogoditi? Kada će Krist doći? To pitanje je zaokupilo i apostole pa su ga pitali: „Kaži nam kada će to biti?“ (Matej 24,4).

No, što bismo dobili s tim kada bismo znali kada će Isus doći? Da li bi nam to pomoglo u duhovnom životu ili odmoglo? Uzmimo primjere iz svakodnevnog života. Npr. student koji zna da će imati ispit za 6 mjeseci? Hoće li on svakoga dana učiti? Hoće li se svakoga dana pripremati? Ili barem nekoliko dana u tjednu? Ima i takvih i složit ćemo se da su manjina. Naravno, tko tako odgovorno pristupi cilju koji se čini dalekim, bolje će proći na ispitu. No, većina njih će reći sebi: „ima vremena“. I što se događa? Par dana pred ispit se zapne. Tada se požali što se nije na vrijeme krenulo učiti jer bi se izbjegao stres i nesigurnost.

I druge ciljeve u životu intenzivnije doživljavamo kada im se približimo. I svi znamo da to nije najmudrije. Redovita priprema za određeni cilj nam daje više sigurnosti, manje stresa pa čak i više opuštenog vremena.

Tako je i kada razmišljamo o Kristovom povratku. I upravo nam zato Novi Zavjet ne daje datum kraja vremena, već nas poziva na budnost i pripravnost.

Apostol Pavao u današnjem tekstu piše Solunjanima ali i svima nama da o „vremenima i trenucima nije potrebno pisati“. Vjerojatno je to bio odgovor na zanimanje i solunske crkve kada će Krist doći. Ako je Isus, ukazujući na svoje čovještvo, rekao da ni on ne zna taj čas (naravno, kao Bog, on sve zna, ali ovdje ograničava svoje znanje na ljudsku narav), onda ni nama nije dano znati kada će to biti. Takvih neuspjelih pokušaja izračuna datuma je bilo tijekom cijele povijesti kršćanstva i ima ih i danas. No, svaki takav pokušaj je unaprijed osuđen kao nepovjerenje u Isusovu riječ.

Pavao kaže: „Dan Gospodnji dolazi baš kao kradljivac u noći“. Zašto nam se koristi ovakva usporedba? Zato što kradljivca ne očekujemo, što nam on ne najavljuje svoj dolazak i ne pita nas jesmo li doma i kad može doći da se posluži nekim našim vrijednostima. Dakle, naglasak nije na usporedbi Krista i kradljivca već u iznenadnosti njegovog dolaska. Jedna od taktika mudrijih kradljivaca je efekt iznenađenja. Kada se ljudi opuste, kada najmanje očekuju, tada lopovi nastupaju. Kada je u pitanju Dan Gospodnji, dakle dan Kristovog pojavka, apostol Pavao kaže da će i on biti takav: „Dok još budu govorili: ,Mir i sigurnost’, zadesit će ih iznenada propast kao trudovi trudnicu i neće umaći“. Usporedba s trudovima je također ukazivanje na iznenadnost. Žene koje su rađale znaju o čemu Pavao govori.

No, Pavao poruku o iznenadnom dolasku ne upućuje primarno vjernicima već nevjernicima. Jer u konačnici, njima će biti Gospodnji dolazak iznenađenje. Oni će biti u potpunosti nepripremljeni i iznenađeni.

No, vjernici, iako ne znaju dan, čas i trenutak Kristovog dolaska, oni znaju da će Gospodin doći i da će s njim jednoga dana poći u vječnu i neprolaznu slavu.

Apostol Pavao kaže: „Ali, vi braći niste u tami“. U tami ne vidimo. Ne vidimo ni stazu ni cilj. A upravo je takav svijet oko nas. Svijet tame. O tome govori prorok Izaija kada kaže: „A zemlju, evo, tmina pokriva“ (Izaija 60, 2). I doista, gdje god se okrenemo, oko nas je tama. Tama nepovjerenja, nedostatka ljubavi, nesigurnosti, nevjere, straha, bolesti, smrti. Upravo u današnje vrijeme kada je svijet zadesila i tama pandemije, čovjek shvaća koliko je malo potrebno da ljudski planovi padnu u vodu. I stoga oni koji oko sebe prepoznaju samo tamu, tama će određivati i sve njihove osjećaje. Koji prebivaju u tami, njih će i Gospodnji dolazak iznenaditi. No, kršćani nisu u tami, iako je tama oko njih. I zato ih Gospodnji dolazak ne bi trebao iznenaditi.

Prorok Izaija kaže: „A tebe obasjava Gospodin“ (Izaija 60, 2). A apostol Pavao se nadovezuje: „Ta svi ste vi sinovi svjetlosti i sinovi dana“. Onaj koji je u svjetlu, koji vidi put i cilj, on ne mora znati ni dana ni časa, on će jednako svakodnevno živjeti u iščekivanju Gospodina.

U nastavku današnjega čitanja apostol Pavao govori da nas Bog nije odredio za gnjev već za spasenje. Zato kršćanin gleda s nadom na kraj vremena. Njega veseli Kristov dolazak, kada god se on dogodio. Tama koja je oko njega koja govori zapravo o znacima koji prethode Kristovom dolasku, njega neće zaplašiti, već će poslušati riječ Gospodnju: „Kad se sve to stane zbivati, uspravite se i podignite glave jer se približuje vaše otkupljenje.” (Luka 21,28).

No, to ne znači da se možemo opustiti i da ne trebamo misliti o Kristovom dolasku. Ni nama vjernima nije objavljen trenutak dolaska upravo da bismo ostali budni, ispunjeni Duhom Božjim, kako smo razmišljali prošle nedjelje, govoreći o 5 mudrih i pet ludih djevica. Iako kršćani ne gube sigurnost spasenja, mogli bi se opustiti i izgubiti mnoge blagoslove života s Kristom.

Kada bi nam sada došao anđeo Gospodnji i rekao da će Gospod doći u iduću petak, kakvi bi bili naši životi od sadašnjeg trenutka pa do petka? Zasigurno bi se sjetili mnogih grijeha koje trebamo ispovjediti, mnogih krivih staza koje trebamo ispraviti, mnogih odnosa koje trebamo popraviti, onih kojima još nismo posvjedočili Radosnu vijest. Intenzivirali bismo molitvu, čitanje Božje riječi. Poželjeli bi da je bogoslužje možda svakoga dana da nadoknadimo sva ona bezrazložno propuštena bogoslužja. Jednom riječju, naši životi sigurno ne bi bili isti.

Upravo na to misli Gospod kada nas nebrojeno puta u svojoj riječi poziva na budnost. Tako trebamo živjeti, kao da će Gospod doći za nekoliko dana. Dakle, intenzivno se pripremati za taj susret a ne samo onda kada mi osjetimo da bi to moglo biti uskoro.

Svakodnevno pripremanje za Kristov dolazak, život u svjetlu i njegovoj volji zapravo će biti predivan, opušteni život s Kristom koji nas neće neugodno iznenaditi svojim dolaskom.
Amen!

Autor: Biskup Jasmin Milić

Kod preuzimanja ovoga članka obavezno navesti link.

UKOLIKO ŽELITE POMOĆI DJELOVANJE OVE STRANICE, TO MOŽETE UČINITI I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN. ZA SVAKI VAŠ DAR LJUBAVI VAM ZAHVALJUJEMO ŽELEĆI VAM IZOBILJE BOŽJEGA BLAGOSLOVA. ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.

Odgovori